عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سلام عزیزانی که به وبلاگ من سر میزنید.امیدوارم از وبلاگ من خوشتون بیاد. در این وبلاگ هرگونه عکس ، جک ، دانستنی ها ، ضرب المثل ، چیستان ، چیستان های فکری و ... وجود دارد . با تشکر فراوان (سعید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان JOke--ChiSTan--DanEsTani Ha و آدرس joke-chistan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 150
بازدید دیروز : 56
بازدید هفته : 740
بازدید ماه : 3375
بازدید کل : 164096
تعداد مطالب : 644
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 644
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 150
:: باردید دیروز : 56
:: بازدید هفته : 740
:: بازدید ماه : 3375
:: بازدید سال : 10938
:: بازدید کلی : 164096

RSS

Powered By
loxblog.Com

AxE - JOke - ChiSTan - DanEsTani Ha

انرژی بازگشت چرخ
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:35 | بازدید : 919 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

Energy Return Wheel

  مفهوم چرخ خلاقانه طراحی شده توسط برایان راسل در ارتباط با غذا خوردن لاستیک airless که باعث اتومبیل های امن تر و کمک به کاهش مصرف سوخت.

 

انرژی بازگشت چرخ ساخته شده از فیبر است که از کربن و کاهش اجزاء kevlar که به طور کلی افزایش وزن و قدرت است.

 

Airless Wheel

 

ERW

 

Airless Tires

Airless Tire




:: موضوعات مرتبط: انرژی بازگشت چرخ , ,
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
جیپ، قهرمان جاده و بیابان (عکس)
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:35 | بازدید : 472 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

جیپ Jeep 

هنگامی که طلیعه جنگ جهانی دوم در قاره کهن در حال ظهور بود در آن سوی اقیانوس اطلس، وزارت جنگ آمریکا به دنبال یک خودروی سبک شناسایی با توانایی عبور از زمینهای سخت می گشت. پس از انتشار خودروی مورد نیاز ارتش، کارخانه های خودروسازی آمریکا نمونه های گوناگونی از خودروهای سبک خود را به ارتش ارائه دادند. در روز 23 سپتامبر 1940 شرکت خودروسازی آمریکن بانتام نمونه ای را ارائه داد که می توان آن را اولین پیش نمونه آنچه که بعدها جیپ نامیده شد دانست. رقبای اصلی بانتام، شرکت ویلیس و غول اتومبیل سازی آمریکا، شرکت فورد، بودند. در نهایت و پس از اتمام آزمایشهای نیروهای زمینی، ضرورتهای جنگی سبب شد که هر 3 خودرو به عنوان برنده طرح شناخته شوند و هر کدام موظف شدند که 1500 دستگاه خودرو به ارتش تحویل دهند.
نیروی زمینی در مرحله دوم سفارش تصمیم گرفت که از یک خودروی استاندارد به جای سه نمونه قبلی استفاده کند. سفارش بعدی 16000 دستگاه بود و شرکت ویلیس به دلیل موتور قویتر برنده شناخته شد. در اکتبر سال 1941 معلوم شد که توان شرکت ویلیس برای ساخت این تعداد خودرو کافی نیست و نقشه های خودروی جدید به کارخانه فورد فرستاده شدند تا قسمتی از بار تولید بر دوش فورد بیفتد. این خودرو همانی است که امروزه به نام جیپ شناخته می شود و فورد و ویلیس به صورت مشترک در حدود 64800 دستگاه از آن را در طی سالهای جنگ جهانی دوم تولید کردند.
جیپ، خودروی کوچک چندکاره و پرقدرتی از کار درآمد. نام جیپ از حروف اول کلمه General Purpose گرفته شده است و نشان می دهد که این خودرو تواناییهایی بیش از خودروهای معمولی دارد. توانایی عبور از زمینهای سخت همانند یک تراکتور و سرعت و قدرت مانور یک اتومبیل معمولی در جیپ جمع شده اند.
جیپهای اولیه جنگ جهانی دوم توسط سربازان آمریکایی، پیپ نام گرفته بودند. این جیپها 3 متر طول و 5/1 متر عرض داشتند و می توانستند 6 سرباز را در خود جای دهند. سرعت جیپهای این دوران به 105 کیلومتر بر ساعت می رسید.
نکته ممتاز جیپها موتور قدرتمند و توانایی نیرو دادن به هر دو محور خودروست. این ویژگیها به همراه چرخ پهن به جیپ اجازه می دهد که عملکرد خارج از جاده بالایی از خود به نمایش بگذارد.
در طی جنگ جهانی دوم و به دلیل نیازهای جنگی، تولید جیپ با سرعت هر چه تمامتر دنبال شد. ارتش آمریکا با سخاوتمندی، جیپهایش را به ارتشهای همپیمان خود نیز واگذار کرد. حتی 51000 دستگاه از جیپها به ارتش سرخ تحویل داده شد تا در جبهه روسیه در برابر آلمانها به کار گرفته شوند. ژنرال آیزنهاور، فرمانده متفقین در اروپای غربی، جیپ را یکی از سلاحهای اساسی می دانست که تاثیری بسزا در به پیروزی رساندن متفقین داشت.
پس از پایان جنگ جهانی دوم، شرکتهای اتومبیل سازی زیادی به ساخت خودروهای مشابه جیپ روی آوردند. خودروهایی مانند لندرور انگلیسی یا لندکروز ژاپنی نمونه های معروف کپی برداری شده از شمایل جیپ می باشند. در میان کشورهایی که به ساخت یا مونتاژ جیپ روی آورده اند می توان از کشورهای آرژانتین، استرالیا، ایتالیا، اسپانیا، ایران، بلژیک، برزیل، پرتغل، ترکیه، چین، ژاپن، فرانسه، فیلیپین، کانادا، کلمبیا، کره جنوبی، مصر، مکزیک، هلند و هندوستان نام برد.
در سال 1965 برای نیروی زمینی آمریکا، که درگیر جنگ ویتنام شده بود، جیپ جدیدی با نام ام 715 طراحی و ساخته شد. این جیپ کارکرد بسیار موفیت آمیزی داشت و تحت لیسانس در کشورهای زیادی از جمله ایران تولید شد. امروزه این جیپ در ایران به نام آهو یا سیمرغ شناخته می شود.

jeep_compass
جیپهای مدرن می توانند با سرعتهای بالا و بار سنگین، به راحتی در جاده و خارج از جاده حرکت کنند. امروزه انواع گوناگونی از این خودرو برای مصارف شخصی و نظامی ساخته شده و در تمامی جهان پخش شده اند. جیپ به اندازه ای در فرهنگ آمریکاییها تاثیر گذاشته که حتی از کلمه جیپ واژه هایی گرفته شده و در مکالمات روزمره به کار می رود؛ مثلا فعل جیپی یعنی رانندگی در زمینهای سخت و ناهموار یا جیپر یعنی صاحب جیپ.
دنیای نظامی و غیرنظامی هیچگاه جیپها را فراموش نخواهد کرد. طراحی خودرویی با الگوی متفاوت و کارآیی بهتر از جیپ و ساختمان ساده تر از آن، حداقل در آینده نزدیک، بسیار دور از ذهن می نماید.
 

 



:: موضوعات مرتبط: جیپ، قهرمان جاده و بیابان (عکس) , ,
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
شاهزاده خودروهای لوکس مقیاس برای کودکان و نوجوانان
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:34 | بازدید : 369 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

Half Scale Luxury Cars for Kids

 

Cars for Kids

Half Scale Porsche 356 مقیاس نیمه پورشه 356

Tiny Car

Red Porsche 356

Porsche 356 Replica

Half Scale Porsche 356

Half Scale Mercedes Benz 300SL شاهزاده مقیاس مرسدس بنز 300SL

Half Scale Mercedes Benz 300SL

Half Scale Mercedes Benz

Half Scale Jaguar E-type شاهزاده مقیاس جگوار الکترونیکی نوع

Half Scale Jaguar E-type

Half Scale Jaguar

Half Scale Bugatti T35 شاهزاده مقیاس بوگاتی T35

Half Scale Bugatti T35

Bugatti



:: موضوعات مرتبط: شاهزاده خودروهای لوکس مقیاس برای کودکان و نوجوانان , ,
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
مژه برای ماشین شما
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:33 | بازدید : 473 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

Car Eyelashes

Eyelashes

CarLashes

Eyelashes on Cars

Eyelashes on a Car

Car wth Eyelashes

Headlight Eyelashes



:: موضوعات مرتبط: مژه برای ماشین شما , ,
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
اتومبیلی مخصوص خانمها ساخت شرکت ولوو 2010
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:33 | بازدید : 419 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

خودرو مخصوص خانمها ساخت شرکت ولوو 2010

این خودرو با هدف جلب رضایت خانوم ها و سازگار بودن با نوع رانندگی و برآورده کردن خواسته های آنها و توسط خود خانوم ها طراحی شده.
=

اتومبیلی مخصوص خانمها ساخت شرکت ولوو 2010

=
و اما برخی از ویژگیهای این خودرو:
1) هیچ راهی برای دسترسی راننده(خانوم ها) به موتور و قسمتهای حساس وجود نداره یعنی کاپوت ماشین باز نمیشه. علتش اینه که این ماشین فقط در هر 50000 کیلومتر نیاز به تعویض روغن داره و در صورت نیاز به هر نوع سرویس خودش توسط فرستنده بیسیم به نزدیکترین تعمیرگاه مجاز خبر میده

2) با لاستیک پنچر قادر به ادامه حرکت هست یعنی راننده نیازی به توقف و تعویض لاستیک نداره

3) راننده فقط میتونه به ماشین بنزین بزنه یا آب شیشه شور رو پر کنه - ضمنا در باک و مخزن شیشه شور طراحی خاصی داره که با بیرون کشیدن سرشلینگی خودبخود بسته میشه
=

اتومبیلی مخصوص خانمها ساخت شرکت ولوو 2010

=
4) قبل از اینکه راننده بخواد پارک کنه سیستم هوشمند تشخیص میده آیا اصلا جای کافی برای پارک هست یا نه و در صورت وجود به راننده برای پارک کمک میکنه

5) چون خانوم ها معمولا اونقدر خرید میکنن که دستهاشون کاملا پره و برای بازکردن در بخصوص در مواقع بارندگی دچار مشکل میشن سیستم درها طوری طراحی شده که با رسیدن راننده کنار ماشین خودبخود نزدیکترین در باز میشه

6) کاپوت جلو و گلگیرها و قوس سقف طوری طراحی شده که راننده بتونه جلو و عقب واقعی رو درک کنه
=

اتومبیلی مخصوص خانمها ساخت شرکت ولوو 2010

=
7) پدالها در صورت تصادف جمع میشن تا صدمه ای به پای راننده وارد نشه

8) فرمان و صندلی و پدالها و پنل جلو با راننده بصورت خودکار تطبیق داده میشه

9) چون خانوم ها مرتبا تمایل به تغییر دکوراسیون و مبلمان خونه دارن برای راحتی کارشون روکش صندلیها و کلا تودوزی براحتی قابل تعویض است.
=

اتومبیلی مخصوص خانمها ساخت شرکت ولوو 2010



:: موضوعات مرتبط: اتومبیلی مخصوص خانمها ساخت شرکت ولوو 2010 , ,
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
Thunderbird سرآمد اتومبیل های لوكس اسپرت 50 سال پیش است
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:32 | بازدید : 368 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )
جام جم آنلاین: Thunderbird در دنیای خودروهای لوكس اسپرت یك محصول خبرساز به شمار می‌آید. از فرآیند تبدیل شدن از مدل 2 به 4سرنشینه تا انتخاب نام، همه چیز بستر شكل‌گیری رویدادهای جالب توجهی بوده است كه شاید در تاریخ خودروسازی جهان كم سابقه باشد.

Thunderbird سرآمد اتومبیل های لوكس اسپرت 50 سال پیش است

به 50 سال پیش باز می‌گردیم، دورانی كه صنعت خودروسازی جهان به نوعی دستخوش پوست‌اندازی هیجان‌انگیزی شده بود.

 

 

بتدریج مفهوم خودروهای اسپرت معنای واقعی پیدا می‌كرد و شركت‌های نه‌چندان پرشمار خودروسازی آن دوران نیم‌نگاهی نیز به این مقوله هیجان‌انگیز پیدا كرده بودند.

 

 

جلب توجه جوانان به میدان اصلی رقابت میان این شركت‌ها تبدیل شده بود. خودروهایی كه در این كلاس طراحی و ساخته می‌شدند جدای از این‌كه قواره‌ای بزرگ و كشیده داشتند به واسطه اسپرت بودنشان از یك‌سری آپشن‌های اضافی نیز برخوردار بودند، مثلا چراغ‌های بزرگ در قسمت عقب و جلو و برجستگی‌های متنوع بر روی بدنه. Thunderbird شركت فورد را می‌توان نمونه بارزی از این نگرش دیدنی عنوان كرد كه در ابتدای دهه 70 به یك محصول خبرساز تبدیل شده بود.

 

 

فورد سال 1960 خودروی Thunderbird را رونمایی كرد. البته نخستین سری این خودرو سال 1955 طراحی و ساخته شده بود، با این حال هر سال ابداعات تازه‌ای در آن صورت می‌گرفت اما مدلی كه سال 1955 ارائه شد یكی از بهترین نسخه‌ها در نوع خود به شمار می‌آمد.

 

 

این خودرو در سال‌های بعدی یعنی حتی در سال‌های 1968، 1970 و آخرین بار در سال 2004 مفهومی و با 6 چرخ! ارائه شد تا پرونده Thunderbird در این سال رسما بسته شود. فورد این خودرو را با هدف به دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار تازه رونق یافته خودروهای اسپرت آن دوران ارائه كرد.

 

 

البته بر خلاف خودروهای رقیب آن زمان نظیر Corvette ساخت شورلت، خودروی Thunderbird صرفا یك خودروی تمام عیار اسپرت نبود به طوری كه فورد آن را یك خودروی لوكس شخصی عنوان كرده بود.

اما نكته جالب توجه این است كه دقیقا از همان روزی كه این توصیف ارائه شد، گویی مفهوم تازه‌ای در دنیای خودروسازی شكل گرفته بود؛ خودروی لوكس شخصی! تا سال 1958 این خودرو تنها دارای 2 صندلی بود اما در این سال ردیف دوم نیز به آن اضافه شد.

فورد این ابتكار عمل را صرفا برای افزایش سطح عملكرد این خودرو به كار گرفت. به این ترتیب نسخه‌های بعدی این خودرو بزرگ‌تر و البته لوكس‌تر شدند تا این‌كه سال 1977 و پس از آن سال 1980 خط تولید این خودرو دچار تغییر و تحولات اساسی شد. فروش این خودرو تا دهه 90 میلادی هم ادامه داشت و استقبال خوبی نیز از آن می‌شد.

 

نخستین جرقه‌های Thunderbird

 

تاریخ خودروسازی جهان نشان می‌دهد 3 نفر در شكل‌گیری خط تولید این خودرو نقش اساسی داشتند.

لوس دی كورس از مدیران ارشد اجرایی و بازنشسته جنرال موتورز، جورج والكر از معاونین ارشد در شركت فورد و فرانك هرشی از طراحان فورد. كورس و والكر اكتبر 1951 دیداری در فرانسه داشتند.

آنها در حالی كه در یكی از خیابان‌های پاریس با یكدیگر قدم می‌زدند خودروهای اسپرتی كه در خیابان‌های شلوغ آن روزهای پایتخت فرانسه در تردد بودند را به یكدیگر نشان می‌دادند كه در این لحظه والكر گفت: چرا ما نباید یكی شبیه آنها داشته باشیم؟! او بلافاصله با یكی از طراحان فورد تلفنی درباره این قضیه صحبت كند.

این شخص كسی نبود جز ضلع سوم این مثلث هیجان‌انگیز یعنی فرانك هرشی. او این ایده را بارها و بارها مورد بررسی قرار داد و در نهایت كار بر روی طراحی یك خودروی لوكس اسپرت را آغاز كرد.

طراحی مورد نظر وی برای یك خودروی 2 نفره با 1145 كیلوگرم وزن و موتوری 8 سیلندر بود كه سرعتی حدود 160 كیلومتر در ساعت داشت.

 

مدلی از جنس خاك رس

 

ایده اولیه والكر در حال تبدیل شدن به واقعیت بود. هرشی بارها طراحی اولیه را اصلاح كرد و در نهایت در 18 می 1953 مدلی بر اساس آن كه البته با استفاده از خاك رس تهیه شده بود ارائه كرد.

آنچه كه وی به عنوان مدل نهایی ارائه كرد با مدل‌های اسپرت و لوكس اروپایی توان رقابت داشت. البته پس از طراحی نهایی مشكل بعدی به سرعت خودنمایی كرد و آن چیزی نبود جز تعیین نام برای این محصول جدید. نام‌های زیادی كه عمدتا یا مضحك یا عجیب و غریب بودند برای آن پیشنهاد شد، نام‌هایی همچون

Hep Cat،Beaver (سگ آبی)، Runabout (سرگردان)، Detroiter وCoronado . در پیشنهاد این نام‌ها همواره به نوعی تلاش می‌شد تا خبر از تولد محصولی متفاوت و  هیجان‌برانگیز داده شود.
 

گفته می‌شود حدود 5000 نام مختلف و اكثرا عجیب برای این خودرو ارائه شد.

Whizzer (غژغژكننده) نیز یكی از اصلی‌ترین پیشنهادات بود. كار به جایی رسید كه كورس برای كسی كه مناسب‌ترین نام را پیشنهاد كند كت و شلواری به ارزش 250 دلار تعیین كرد.
 

آلدین كه یكی از طراحان بنام خودرو در آن زمان بود

Thunderbird به معنای (مرغ افسانه‌ای رعد و برق) را پیشنهاد كرد. البته او هیچ‌گاه درخواستی برای دریافت كت و شلوار تعیین شده مطرح نكرد اما در نهایت كت و شلواری به ارزش 95 دلار به همراه یك شلوار اضافه به دست آورد.
 

تا زمانی كه این خودرو به صورت 2 سرنشینه ساخته می‌شد استقبال چشمگیری از آن به عمل نمی‌آمد، هر چند گروه سنی جوان آن روزهای آمریكا به شدت به این خودرو علاقه نشان می‌دادند.

مدیران فورد همواره در این فكر بودند كه چه فاكتورهایی موجب فروش نه چندان دلچسب این خودرو در سطح عموم مردم شده است.

در نهایت به این نتیجه رسیدند كه 2 سرنشینه بودن آن و این‌كه نمی‌توان از این خودرو به عنوان یك خودروی خانوادگی استفاده كرد علت اصلی فروش نه چندان زیاد بوده است. از این رو نسل بعدی آن كه در سال 1958 عرضه شد خودرویی با 4 صندلی و مناسب برای كاربردهای خانوادگی بود. بدنه

Thunderbird تقریبا یكپارچه بود تا به این ترتیب دست طراحان برای كار در قسمت‌های داخلی خودرو باز باشد.
 

یكی از نكات بارز در طراحی این خودرو گوشه‌های قائم در قسمت‌های مختلف آن است، به طوری كه لقب

Square Bird (پرنده چهارگوش) را به آن داده بودند.
 

البته در آن دوران خودروهایی كه چنین گوشه‌هایی داشتند از محبوبیت خاصی نیز برخوردار بودند. استفاده از ترمزهای طبلی كه در آن دوران مظهری از فناوری‌های نوین بود بیش از پیش بر محبوبیت این خودرو افزوده بود.

نسخه جدید

Thunderbird از موتور بسیار قدرتمندی برخوردار بود، به طوری‌كه جایزه سال موتور خودروها در آمریكا به سازندگان آن اعطا شد.
 

این خودرو آنچنان محبوبیتی پیدا كرده بود كه زمانی نسخه 4 سرنشینه آن روانه بازار شد بسیاری از طرفداران نسخه 2سرنشینه آن ناراحت شدند. برای آنها

Thunderbird تنها با 2 صندلی معنا داشت.
 

در سال 1959 برای نخستین‌بار استفاده از پوشش چرم در بخش‌های مختلف داخل این خودرو باب شد تا فورد در ساخت

Thunderbird دست به تحولی بزرگ زده باشد.
 


:: موضوعات مرتبط: Thunderbird سرآمد اتومبیل های لوكس اسپرت 50 سال پیش است , ,
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
انقلا‌بی در صنعت خودروهای اسپرت BMW
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:31 | بازدید : 437 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )
سال‌هاست كه شركت‌های بزرگ خودروسازی جهان، بخشی از خط تولید خود را به خودروهای اسپرت اختصاص داده‌اند.
 
انقلا‌بی در صنعت خودروهای اسپرت BMW

 

 

 

فلسفه مهندسی BMW Efficient Dynamics ؟

از همان نخستین ساعاتی كه از این خودرو رونمایی شد، موجی از سر و صداهای رسانه‌ای به راه افتاد. خودرویی با كشیدگی‌های منحصربه‌فرد كه شاید بتوان آن را در زمره 3 خودروی اسپرت برتر دنیا به شمار آورد. طراحان بی.ام.و در ارائه این خودرو فلسفه قابل قبولی دارند؛ طراحی و ارائه خودرویی با تجربه رانندگی ورزشی و در عین حال كاهش خیره‌كننده مصرف سوخت. نتیجه كار رونمایی از خودرویی كاملا مبتنی بر فناوری هیبریدی برقی بنزینی بوده است. در این خودرو مصرف سوخت با بهره‌گیری از به روزترین فناوری‌های خودروسازی مدیریت می‌شود. به همین دلیل است كه حتی از دید راندمان مصرف سوخت، گوی سبقت را از خودروهای كوچك و كم‌مصرف درون‌شهری نیز ربوده است.

 

 

 

وقتی طراحی هیجان انگیز می‌شود

خودروی BMW Efficient Dynamics محصول توجه همزمان به فاكتورهایی نظیر بازده مصرف سوخت، لذت رانندگی، فناوری و شاید از همه جالب توجه‌تر طراحی هیجان‌انگیز است. این فاكتورها دست به دست هم داده‌اند تا صفر تا 100 خودرو تنها در 8/4 ثانیه طی شود. بیایید برای روشن‌تر شدن بازده مصرف سوخت در این خودرو، مقایسه‌ای با استانداردهای پذیرفته شده اروپا انجام دهیم. میانگین مصرف سوخت در چرخه آزمایش‌های اتحادیه اروپا 76/3 لیتر در هر 100 كیلومتر است. در عین حال تولید آلاینده 2 Co نیز 99 گرم به ازای هر یك كیلومتر است. مدیریت تولید آلاینده 2Co برای هر خودرویی بخصوص خودروهایی كه با تازه‌ترین فناوری‌های روز دنیا ارائه می‌شوند، از اهمیت خاصی برخوردارند و پایین بودن شاخص آنها نشان‌دهنده اعتبار و تفكر خلاقانه طراحان آنهاست. اكنون نگاهی به وضعیت موجود در‌

BMW Efficient Dynamics می‌اندازیم. بدون شك تولید تنها 50 گرم 2 Co به ازای طی مسافت یك كیلومتر در این خودرو برگ برنده‌ای است كه نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

این خودرو در نمایشگاه بین‌المللی 2009 خودروی فرانكفورت آنچنان جلب توجه كرد كه حتی مدیران ارشد بی.ام.و نیز تصورش را نمی‌كردند. شاید یكی از مهم‌ترین دلایل این استقبال خیره‌كننده توجه به لذت رانندگی در عین مصرف پایین سوخت و ساختار فوق آیرودینامیكی آن باشد.

 

 

 

تلفیق هوشمندانه منابع تولید قدرت

قدرت و عملكرد این خودرو به لطف تركیب موتور سه سیلندری توربو دیزل و یك موتور الكتریكی در هر محور است. تلفیق هوشمندانه این واحدها كه با مدیریت دقیق و كنترل‌شده انرژی همراه است قدرت نهایی خودرو را به 365 اسب بخار می‌رساند. قرار گرفتن خاص هریك از موتورهای الكتریكی در هر محور و تركیب عملكرد آنها با موتور توربودیزل این امكان را به راننده می‌دهد تا در زمان حركت خودرو بر مبنای استفاده از موتورهای الكتریكی، تمركز و كنترل كافی بر هر چهار چرخ آن را داشته باشد. نتیجه چنین نگرشی به حداقل رسیدن اتلاف توان تولید شده و انتقال موزون قدرت در هر چهار چرخ است. البته زمانی كه خودرو با تكیه بر دیزل به راه خود ادامه می‌دهد نیز شاهد مصرف هوشمندانه سوخت هستیم. در موتور توربودیزلی BMW Efficient Dynamics كه گنجایش 5/1 لیتر سوخت را دارد، جریان جابه‌جایی سوخت در 3 سیلندر آن به قدری موزون طراحی شده كه این خودرو در زمره كم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان قرار گرفته است.

 

 

 

سیلندرها كجا پنهان شده‌اند؟!

بی.ام.و برای نخستین بار ظاهر یك خودروی فوق آیرودینامیك اسپرت را به دنیای خودروهای هیبریدی آورده است. بدنه این خودرو كه در ارائه آن از دانش چند دهه طراحی و تولید خودروهای اسپرت استفاده شده است مبتنی بر فناوری بهره‌گیری هوشمندانه از مواد سبك وزن است. به همین دلیل دست طراحان در طراحی خودرویی با ظاهری عضلانی كه جریان هوا در سرعت‌های بالا براحتی از كنار آن عبور كند، باز بوده است. همین راهبرد یعنی بهره‌گیری از مواد و تركیبات سبك در قسمت داخلی خودرو نیز دیده می‌شود. در نتیجه وزن كلی خودرو بسیار كمتر از آن چیزی است كه ظاهر آن نشان می‌دهد!

این خودرو از نوع خودروهای فشرده است و جاسازی سیلندرهای آن دقیقا مشابه خودروهای اسپرت است. تعبیه 2 صندلی عقبی این خودرو نیز از موارد دیگری است كه بیننده را به هیجان می‌آورد.

باید دو صندلی قسمت عقبی خودرو را نیز باید به آن اضافه كنیم. به نظر می‌رسد در جاسازی این سیلندرها اوج هنرنمایی و ظرافت به كار گرفته شده است. تزریق سوخت به سیلندرها نیز براساس جدیدترین نسل فناوری تزریق مستقیم با دقت بالا (HPDI) صورت می‌گیرد. از این‌رو حتی به كسری از یك قطره سوخت نیز توجه می‌شود!

 

 

 

امپراتوری دنده‌ها

شركت بی.ام.و در ارائه BMW Efficient Dynamics دست به كار بزرگ دیگری نیز زده است و آن استفاده از فناوری انتقال نیروی دو كلاچه یا DCT است. داستان از این قرار است كه انتقال قدرت از موتور توربودیزل به محور عقبی به وسیله این فناوری انجام می‌شود. این فناوری پیشرفته كه هم‌اكنون در خودروهایی نظیر 3 BMW`s M و 4 Roadster Z نیز دیده می‌شود، به راننده این امكان را می‌دهد تا عمل تغییر دنده را بدون ایجاد كوچك‌ترین اختلالی در فرآیند انتقال قدرت انجام دهد. استفاده از جدیدترین نسخه این فناوری در این خودرو لذت رانندگی برای راننده و سرنشینان آن را دوچندان كرده چون راننده می‌تواند از امپراتوری كه از 6 دنده خودرو شكل گرفته حداكثر بازده مصرف سوخت و انعطاف‌پذیری در تصمیم‌گیری‌ها را تجربه كند.

 

 

 

حتی از انرژی ترمزها هم استفاده می‌شود!

در BMW Efficient Dynamics هیچ كس و هیچ چیز تنها نیست. در حقیقت با مجموعه‌ای سر و كار داریم كه با مشاركت هوشمندانه سایر اجزا بهترین عملكرد را نشان می‌دهند. حتی موتور توربودیزل خودرو نیز تنها نیست. در این مجموعه موتورهای الكتریكی بهعنوان مكمل‌هایی قابل اطمینان عمل می‌كنند. اگر با استفاده از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای ساختار موتوری این خودرو را به دقت بررسی كنیم متوجه می‌شویم كه بی.ام.و از راهبرد بهترین هیبرید برای تركیب موتورها استفاده كرده؛ جایی كه سیستم موتوری هماهنگ هیبریدی در محور جلو و سیستم تمام هیبریدی در محور عقب به كار گرفته شده است. موتور الكتریكی كه در حد فاصل موتور دیزلی و فناوری انتقال نیروی دو كلاچه یا DCT قرار دارد، از 33 اسب بخار توان تولیدی برخوردار است. هنگامی كه راننده ترمز می‌كند، موتور الكتریكی مانند ژنراتوری هوشمند عمل و باتری لیتیوم پلیمری خودرو را شارژ می‌كند. به همین دلیل است كه مهندسان بی.ام.و مدعی هستند انرژی الكتریكی ای كه به این شیوه تولید می‌شود، بدون هیچ‌گونه مصرف اضافی سوخت به دام می‌افتد و در باتری ذخیره می‌شود. این فرآیند نمود عینی به كارگیری اصول اولیه باززایی انرژی ترمز است. در حال حاضر خودروی معمولی شما انرژی قابل توجهی هنگام ترمز كردن تولید می‌كند كه كاملا تلف می‌شود اما در BMW Efficient Dynamics این اتفاق نمی‌افتد. البته نباید نسبت به موتور الكتریكی دوم نیز بی‌توجه بود. این موتور توان پیوسته‌ای بالغ بر 80 اسب بخار تولید می‌كند كه در دوره‌های با بازه زمانی 30 ثانیه، توانایی تولید 112 اسب بخار اضافی را نیز دارد.

 

 

 

باتری همه پیش فرض‌ها را به هم می‌ریزد

در BMW Efficient Dynamics ، باتری قلب تپنده خودرو به حساب می‌آید. در مجموع، 98 سلول پلیمری لیتیومی ساختار باتری این خودرو را تشكیل می‌دهند كه هر یك، ظرفیت 30 آمپر و خروجی مستمر 600 آمپر در ولتاژ 7/3 را دارد. آزمایش‌ها نشان داده‌اند برای یك دوره 30 ثانیه‌ای، هر یك از این سلول‌ها قادر است حداكثر خروجی 1200 آمپری را داشته باشند. چینش سریالی این سلول‌ها موجب شده ولتاژ اسمی باتری 364 و ظرفیت كلی ذخیره‌سازی انرژی باتری نیز 10/8 كیلووات ساعت باشد. خودرو همواره می‌تواند از 80 درصد این میزان استفاده كند كه البته درصد خیره‌كننده‌ای است. در حقیقت، عملكرد فوق‌العاده خودرو به همین درصد بالا و همچنین وزن كم مجموعه ساختار باتری آن باز می‌گردد. بدون شك زمانی كه وزن مجموعه ساختار تشكیل دهنده باتری تنها حدود 90 كیلوگرم باشد و شاهد باشیم سلول‌های تشكیل‌دهنده با چینشی هوشمندانه در كنار یكدیگر قرار گرفته‌اند. آن‌گاه عجیب به نظر نمی‌رسد كه به سیستم خنك كننده فعال باتری نیازی نیست. البته برای شارژ اولیه باتری در زمانی كه خودرو خاموش است، كار سختی پیش‌رو ندارید چون تنها باید دوشاخه سر سیم باتری را به یكی از پریزهای پاركینگ یا گاراژ منزل متصل كنید. همین و بس!

فكر می‌كنید این خودرو با یك باك پر سوخت و باتری شارژشده چه مسافتی را طی می‌كند؟ بی.ام.و برای این‌كه به عدد مشخصی برسد بارها آزمایش‌های خود در این قسمت را تكرار كرد كه در بهترین حالت مشخص شد خودرو در زمان حركت با موتور دیزلی 643 كیلومتر و در صورت حركت با موتور برقی حدود 50 كیلومتر طی می‌كند و در مجموع می‌توان مجموع این دو رقم را بهعنوان برد نهایی این خودرو در صورت استفاده از موتورهای دیزلی و برقی در نظر گرفت: 693 كیلومتر.

در BMW Efficient Dynamics موتور دیزلی مقابل محور عقب كار گذاشته شده است. به همین دلیل دست طراحان برای ارائه محصولی فوق آیرودینامیك كاملا باز است. محصول جدید بی.ام.و نزدیك به 124 سانتی‌متر ارتفاع دارد. این ارتفاع مناسبی برای یك خودروی اسپرت است تا بتوان سقف آن را در قالب یك سطح خمیده و كشیده ارائه كرد. از آن گذشته،قسمت جلویی خودرو بسیار به زمین نزدیك شده و این یعنی خودرو از حیث تقابل با جریان شدید هوا در سرعت‌های بالا براحتی به حركت خود ادامه می‌دهد. سیستم جلوی پنجره خودرو نیز در نوع خود با ابتكاری استثنایی همراه بوده است. هرگاه نیازی به جریان هوای سرد نباشد، براحتی و با فشردن تنها یك دكمه دریچه‌های پنجره بسته می‌شود. در بدنه خودرو كانال‌هایی تعبیه‌شده كه به عبور راحتتر جریان شدید هوا از كنار بدنه خودرو كمك زیادی می‌كند. دنباله این كانال‌ها در قسمت عقبی خودرو به چراغ‌های آن ختم می‌شود. این تلفیق به‌گونه‌ای صورت گرفته كه چشم،روند یكنواختی را دنبال می‌كند. در این رهگذر،حداقل اصطكاك ممكن میان بدنه خودرو و جریان هوا ایجاد می‌شود و البته تمامی این موارد در افزایش حالت آیرودینامیك خودرو نقش دارند.

تایرهای این خودرو در نوع خود عجیب و متفاوت از آن چیزی هستند كه همواره در خودروهایی به سبك اسپرت دیده می‌شود. استفاده از تایرهای21 اینچی نه‌تنها موجب افزایش سطح تماس با جاده می‌شود بلكه در تلفیق با رینگ‌هایی كه در آن به كار گرفته شده است، خیال راننده را از رسیدن به حداكثر سرعت در حداقل زمان ممكن راحت می‌كند. در این خودرو فضا به اندازه كافی برای 4 سرنشین وجود دارد. خودرو در كل كمی بیش از 1500 كیلوگرم وزن دارد. بله 1500 كیلوگرم (!) و این برای خودرویی اسپرت كه با سیستم هیبریدی حركت می‌كند و تنها باتری آن‌ حدود 90 كیلوگرم وزن دارد، وزن بسیار ایده آلی است.

 

 

 

شفاف و شفاف‌تر

در BMW Efficient Dynamics به ویژگیای به‌نام «شفافیت» توجه خیره‌كننده‌ای شده است. از بدنه خودرو گرفته تا بسیاری از اجزای داخلی خودرو، شفافیت و درخشندگی حرف اول و آخر را می‌زند. شاسی خودرو كاملا از آلومینیوم است. اما سقف و پوسته خارجی درهای خودرو از نوعی شیشه پلی كربوناتی ساخته شده كهبه طور كاملا خودكار در زمانی كه خودرو زیر تابش نور مستقیم و شدید خورشید قرار می‌گیرد، تیره می‌شود. به این ترتیب، شاید راننده و سرنشینان آن هیچ‌گاه تمایلی به پیاده شدن از آن نداشته باشند. خودرو به گونه‌ای ساخته‌شده كه تا نزدیك به 50 كیلوگرم بار را حمل می‌كند. از این‌رو BMW Efficient Dynamics برای 4 سرنشین، خودرویی ایده‌آل در حمل و نقل‌های درون شهری است. شما و دوستتان اگر گلف باز حرفه‌ای باشید، براحتی می‌توانید 2 ساك و وسایل گلف را در خودرو جاسازی كنید و راهی زمین بازی شوید! البته هنوز این تمام داستان نیست. اگر بار زیادی داشته باشید و البته در نهایت با یك نفر دیگر قصد حركت با خودرو داشته باشید، براحتی و با فشردن تنها یك دكمه می‌توانید صندلی‌های عقب را بخوابانید و از فضای قابل توجه قسمت عقبی خودرو نهایت استفاده را ببرید. در قسمت بدنه خودروی بی.ام.و باز هم دست به كار بزرگی زده و برای نخستین بار از فناوری ای بهره برده است كه براساس آن، بدنه از چند لایه پوششی تشكیل می‌شود. به این ترتیب كمترین شكاف و اتصالات ممكن دیده می‌شود و به دلیل این‌كه به قطعات متصل‌كننده‌ای نیاز است، وزن خودرو به میزان قابل توجهی كاهش می‌یابد.

 

 

 

باز هم تو LED!

فناوری چراغ‌های LED به BMW Efficient Dynamics نیز راه‌یافته تا آنجا كه بخش قابل‌توجهی از زیبایی ظاهری خودرو بخصوص در شب هنگام به لطف بهره‌گیری از این چراغ‌هاست. این چراغ‌ها هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقبی خودرو به كار گرفته شده‌اند. این چراغ‌ها به طرز عجیبی پهن اما باریك هستند؛ به طوری كه به نظر می‌رسد لایه‌ای چرمی اما درخشان در گوشه و كنار خودرو كشیده شده است.

البته تنها این چراغ‌های LED نیستند كه هر چشمی را به خود خیره می‌كنند. درهای این خودرو همچون بال پرندگان باز می‌شوند. محور نگاه دارنده درها نیز در نقش پایه آینه بغل‌ها عمل می‌كنند. البته آینه بغل‌ها نیز بالاتر از حد معمول نصب شده‌اند تا BMW Efficient Dynamics از هر حیث متفاوت از خودروهای دیگر باشد. بله، این خودرو متفاوت از هر ابتكار دیگری است كه طی سال‌های اخیر در صنعت خودروسازی ارائه شده است.

 

انقلا‌بی در صنعت خودروهای اسپرت BMW














این چراغ‌ها پهن اما باریك هستند و به نظر می‌رسد لایه‌ای چرمی اما درخشان در گوشه و كنار خودرو كشیده شده است
















در بدنه خودرو كانالهایی تعبیه‌شده كه به عبور راحت تر جریان شدید هوا از كنار بدنه خودرو كمك زیادی می‌كند































استفاده از تایرهای21 اینچی نه‌تنها موجب افزایش سطح تماس با جاده می‌شود بلكه در تلفیق با رینگ‌هایی كه در آن به كار گرفته شده است، خیال راننده را از رسیدن به حداكثر سرعت در حداقل زمان ممكن راحت می‌كند















محصول جدید BMW با ظرفیت 4 سرنشین، خودرویی ایده‌آل در حمل و نقل‌های درون شهری است



:: موضوعات مرتبط: انقلا‌بی در صنعت خودروهای اسپرت BMW , ,
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تریلر های منحصر به فرد {حتما ببینید}
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:30 | بازدید : 317 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

Mehrzeller Camping Trailer

Mehrzeller Mobile Home

Mehrzeller Caravan

Mehrzeller Travel Trailer

Mehrzeller

Mehrzeller Trailer



:: موضوعات مرتبط: تریلر های منحصر به فرد {حتما ببینید} , ,
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
اتومبیلی جنگی که بالگرد هم می شود! (عکس)
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:29 | بازدید : 406 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

ارتش آمریكا در حال ساخت خودرو جدیدی است كه توانایی تبدیل شدن به بالگرد را دارد!

 فرماندهان ارتش آمریكا معتقدند كه این خودرو آمریكایی كه با تیغه‌های روتور و بال تكمیل شده می‌تواند تعداد زیادی از سربازان را كه با نیروهای طالبان می‌جنگند جابجا كند.

 این خودرو احتملا ساختاری شبیه خودروی نظامی چندمنظوره «هاموی» برای گشت‌زنی روی زمین دارد اما قادر است با فشار دكمه‌ای در موقع اضطرار به بالگرد تبدیل شود.

 با وجود این خودرو، نیروهای آمریكایی قادر خواهند بود عملیات خود را بهبود بخشیده و در صورت نیاز و در شرایط اضطرار با تبدیل خودرو به بالگرد از مهلكه بگریزند. این خودرو همچنین زمان انتقال مجروحان را كاهش داده و شانس زنده ماندن آنها را افزایش می‌دهد.

 

ماشین پرنده نظامی  

 

آژانس برنامه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون، برنامه‌ای 41 میلیون پوندی برای ساخت یك خودرو نظامی پرنده كه قابلیت انتقال چهار مامور را داشته باشد بر پا كرده ‌است.

 این خودرو كه برای محافظت از سرنشینان آن از گلوله به زره كامپوزیتی، بمب و موشك مجهز است می‌تواند 280 مایل در زمین یا در آسمان سفر كند. 

این خودرو همچنین قادر است مانند جت‌های هرییر نیروی دریایی سلطنتی به صورت عمودی بلند شده و بنشیند. همچنین به دلیل برخورداری از كنترل پرواز خودكار، یك خلبان آماتور نیز قادر به راندن آن است.

 نمونه اولیه این خودرو تا سال 2015 در اختیار نیروهای انگلیس و آمریكا در افغانستان قرار خواهد گرفت.

 

 

اتومبیلی جنگی که بالگرد هم می شود! (عکس)



:: موضوعات مرتبط: اتومبیلی جنگی که بالگرد هم می شود! (عکس) , ,
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
اولین کارخانه و موتور سیکلت جهان ( عکس)
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:29 | بازدید : 386 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

کارخانه ی هارلی دیویدسون و اولین موتور ساخته شده به صورت کارخانه ای:

و حالا:



:: موضوعات مرتبط: اولین کارخانه و موتور سیکلت جهان ( عکس) , ,
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
طراحی خودرو اسب مدرن
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:28 | بازدید : 394 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

Naturmobil

Horse Powered Vehicle

Horse Powered Car

Naturmobil Horse Powered Vehicle

Naturmobil Horsepowered Car

Naturmobil Horse Powered Car

Horsepowered Car



:: موضوعات مرتبط: طراحی خودرو اسب مدرن , ,
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
خودرو هیوندای کوپه وعشق حسین(ع) +عکس
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:27 | بازدید : 279 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

خودرو هیوندای کوپه وعشق حسین(ع) +عکس



:: موضوعات مرتبط: خودرو هیوندای کوپه وعشق حسین(ع) +عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
موتور سیکلت های غیر معمول و خلاق
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:26 | بازدید : 367 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )



:: موضوعات مرتبط: موتور سیکلت های غیر معمول و خلاق , ,
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
نقاشی ماشین با سرعت نور
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:25 | بازدید : 607 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )



:: موضوعات مرتبط: نقاشی ماشین با سرعت نور , ,
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
ماشینی به نام Batmobile کبوتر خالدار در سوئد
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:25 | بازدید : 316 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

Batmobile Replica from Sweden.

Full Size Batmobile Replica

 

Batmobile Replica from Stockholm

Batmobile Replica in Stockholm

Batmobile Replica



:: موضوعات مرتبط: ماشینی به نام Batmobile کبوتر خالدار در سوئد , ,
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
این ماشین یا موتور
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:24 | بازدید : 415 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

Motorcycle Sports Car Hybrid

Motorcycle Sidecar by Francois Knorreck

Snaefell Motorcycle Sidecar

Laverda Motorcycle Sidecar

Motorcycle and Sports Car Hybrid

Motorcycle Sidecar



:: موضوعات مرتبط: این ماشین یا موتور , ,
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
پرفروش‌ترین اتومبیل بازار ژاپن
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:21 | بازدید : 364 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

خودروی پریوس هیبریدی تویوتا برای هجدهمین ماه پیاپی توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار ژاپن را از آن خود كند.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام انجمن فروشندگان خودروی ژاپن تویوتا در ماه نوامبر امسال 21 هزار و 400 دستگاه پریوس هیبریدی در این كشور فروخت.

این خودرو قابلیت حركت در دو نوع برقی و بنزینی را دارد و همین موضوع باعث شده تا مصرف سوخت این خودرو پایین بوده و مشتریان خواهان خرید این خودرو باشند. میزان آلایندگی این خودرو نیز در سطح پایینی قرار دارد.

البته فروش پریوس در ماه نوامبر امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل كاهش 20.2 درصدی را نشان می‌دهد كه دلیل آن مربوط به كاهش پرداخت برخی یارانه‌های دولتی به خریداران خودروهای كم مصرف بوده است.

 

پرفروش‌ترین اتومبیل بازار ژاپن



:: موضوعات مرتبط: پرفروش‌ترین اتومبیل بازار ژاپن , ,
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
چادر های غیر معمول برای ماشین شما
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:20 | بازدید : 510 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )



:: موضوعات مرتبط: چادر های غیر معمول برای ماشین شما , ,
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
كم‌مصرف‌ترین اتومبیل های مدل 2011
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:15 | بازدید : 392 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

دپارتمان انرژی آمریكا نام كم‌مصرف‌ترین خودروهای مدل 2011 موجود در بازار این كشور را اعلام كرد.

این رده‌بندی بر اساس 45 درصد پیمایش در مسیر اتوبان و 55 درصد پیمایش در مسیر شهری تعیین شده است.

كلیه خودروهای موجود در این فهرست به غیر از خودرو آخر از نوع دنده اتومات بوده و به غیر از سه خودرو مابقی چهار سیلندر هستند.

همچنین خودروهای هیبریدی سهم قابل توجهی از فهرست امسال را به خود اختصاص دادند. حجم موتور این خودروها نیز بین 1.3 تا 3.5 لیتر متغیر است.

در فهرست ارایه شده از سوی دپارتمان انرژی آمریكا برخی رده‌ها به چند خودرو اختصاص یافته، زیرا مصرف سوخت و مشخصات فنی آن‌ها با هم برابر بوده است.

فهرست كم‌مصرف‌ترین خودروهای مدل 2011 بر اساس معیار مصرف لیتر در هر 100 كیلومتر به شرح زیر است:


 

1- پریوس تویوتا، چهار سیلندر، 1.8 لیتری، اتومات، شهری 4.6، اتوبان 4.9



 



2- لینكلن MKZ هیبریدی FWD، چهار سیلندر، 2.5 لیتری، اتومات، شهری 5.7، اتوبان 6.5

فورد فیوژن هیبریدی FWD، چهار سیلندر، 2.5 لیتری، اتومات، شهری 5.7، اتوبان 6.5




مركوری میلان، هیبریدی FWD، چهار سیلندر، 2.5 لیتری، اتومات، شهری 5.7، اتوبان 6.5




 



3- هوندا سیویك هیبریدی، چهار سیلندر، 1.3 لیتری، اتومات، شهری 5.8، اتوبان 5.4




هوندا اینزایت هیبریدی، چهار سیلندر، 1.3 لیتری، اتومات، شهری 5.8، اتوبان 5.4



 



4- هوندا CR-Z، چهار سیلندر، 1.5 لیتری، اتومات، شهری 6.7، اتوبان 6



 


5- لكسوس HS 250h، چهار سیلندر، 2.4 لیتری، اتومات، شهری 6.7، اتوبان 6.9
 


6- مزدا تریبیوت هیبریدی 2WD، چهار سیلندر، 2.5 لیتری، اتومات، شهری 6.9، اتوبان 7.5

مركوری مارینر هیبریدی FWD، چهار سیلندر، 2.5 لیتری، اتومات، شهری 6.9، اتوبان 7.5

فورد اسكیپ هیبریدی FWD، چهار سیلندر، 2.5 لیتری، اتومات، شهری 6.9، اتوبان 7.5





 



7- اسمارت فورتو كابریولت، سه سیلندر، یك لیتری، اتومات، شهری 7.1، اتوبان 5.7

اسمارت فورتو ‌كوپر، سه سیلندر، یك لیتری، اتومات، شهری 7.1، اتوبان 5.7
 


8- نیسان آلتیما، هیبریدی، چهار سیلندر، ‌2.5 لیتری، اتومات، شهری 7.1، اتوبان 7.1
 


9- لكسوس‌ RX 450h، شش سیلندر، 3.5 لیتری، اتومات، شهری 7.3، بزرگراه 8.4




 



10- هوندا، CR-Z، چهار سیلندر، 1.5 لیتری، دنده معمولی، شهری 7.5، اتوبان



:: موضوعات مرتبط: كم‌مصرف‌ترین اتومبیل های مدل 2011 , ,
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
گزارش تصویری: کادیلاک فرح پهلوی
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:13 | بازدید : 3048 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

همانند خودروهای سوپر لوکس امروزی همچون میباخ ۵۷ یک دیواره شیشه ای پشت صندلی های جلو نصب شده است که به صورت اتوماتیک توسط سرنشین عقب کنترل شده و کابین راننده را از کابین لوکس عقب مجرا میکند .

 

 

 

 

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

با مرور صنعت پر فراز و نشیب خودروسازی ، گاه با خودروهایی برخورد می کنیم که یادآور شخصیت ها و دوره های خاصی از تاریخ یک ملت هستند و نگاهی به تاریخچه ی آن ها انسان را به گذشته های نه چندان دوری سوق می دهد ، که یادآوری آن ها خالی از لطف نیست .

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

یکی از این اسطوره ها یک لیموزین سلطنتی ساخت کمپانی کادیلاک می باشد که ۳۴ سال پیش توسط* علم * نخست وزیر وقت به * فرح دیبا *همسر شاه رژیم طاغوت هدیه داده شد .

 

کلاسیکی فوق العاده لوکس و اشرافی که به جمع لیموزین های مطرح گارد شاهنشاهی از جمله * مرسدس بنز ۶۰۰  pullman* پیوست . خودرویی که در شماره به بررسی آن خواهیم پرداخت یک دستگاه کادیلاک *FleetWood  * لیموزین مدل ۱۹۷۶ می باشد که چندین سال پیش در یک مزایده توسط مالک فعلی آن به قیمت ۲۹ میلیون تومان خریداری و به شیراز انتقال پیدا کرده است . اکنون نیز قیمتی بالغ بر ۴۰ میلیون تومان بر روی آن ارزش گذاری شده است .

 

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

لیموزینی با طول ۶۴۰۶ میلیمتر و رنگ مشکی متالیک ضد آتش که همچون نگینی گرانبها می درخشد . مدل FleetWood  برای اولین بار در سال ۱۹۲۷ معرفی و پس از ۹ سری تولید نسل های مختلف آن ، در سال ۱۹۹۹ از رده خارج شد .

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

خودروی پیش روی ما از چهارمین نسل FleetWood   می باشد . کمپانی کادیلاک در سال ۱۹۷۶ حدود ۸۳۴ دستگاه از FleetWood های خود را به صورت لیموزین تولید کرد که به ادعای  مالک خودرو ، تنها ۹۶ دستگاه از آن به صورت *FullOption  * و با این سبک تزئینات عرضه شد و فقط همین یک دستگاه به ایران راه پیدا کرده است .

 

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

در فلسفه طراحی ، خطوط تیز و زاویه دار بدنه به لطف کاپوت طویل جلو و درب کشیده ی صندوق عقب ، همگی مبین وجود یک لیموزین چهار در لوکس با بالاترین جسارت طراحی خودروهای سلطنتی است . کادیلاک هر آنچه در چنته داشت رو کرد تا خودرویی طراحی کند که ترس  دلهره را در دل هر بیننده ای بنشاند . و این امر میسر نشد جز با طراحی خشن جلو پنجره و طرح زاویه دار قسمت عقب به خصوص چراغ های عمودی که دنباله روی طراحی کادیلاک های دهه ی ۶۰ است .

 

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

چراغ های دوبل مستطیلی جلو با ضمیمه ی چراغ راهنمای امتداد یافته روی گلگیر ، سنخیت وافری با دماغه ی جلو دارند که پیش رادیاتور بزرگ و مشبک که با روکش کروم زینت داده شده است ، سردمدار طراحی آن است . سپرآبکاری شده با ضربه گیر های لاستیکی جلوه ی بصری زیبایی را ایجاد کرده است . سمبل زیبای کادیلاک نیز پس از سه دهه ی پر فراز ونشیب همچنان استوار بر روی کاپوت جلو خود نمایی می کند .

 

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

در قسمت عقب همانطور که گفته شد طراحی زاویه دار مجموعه به خصوص چراغ های عمودی کناری به درستی بیانگر اصالت یک خودروی آمریکایی هستند . چراغ های عقب و مجموعه ی سپر به طور پیوسته با روکش کروم مرغوب پوشش داده شده اند که انعکاس نور فوق العاده زیبایی دارند . دو مجموعه چراغ خطی نیز نقش چراغ ترمز و هشدار دهنده ی دنده عقب را بازی می کند . در نمای جانبی آنچه مشهود است طول زیاد خودرو که برای یک لیموزین عادی به نظر می رسد . ت

 

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

ایرهای دور سفید ساخت کمپانی BRIDGESTONE *  * با کد P235/70 R15 * * و رینگ های فولادی با مرکزیت قالپاق مشکی منقش به آرم کادیلاک ، وظیفه ی چسبندگی این لیموزین حدوداً ۳ تنی را بر عهده دارند . زهوارهای روی در و دور شیشه ها در راستای لوکس گرایی و تقابل با رنگ مشکی بدنه ، با روکش کروم آبکاری شده اند . WheelArch  دور گلگیرها ، رکاب های جانبی ، دستگیره ی درها و آینه هایی که نام کادیلاک بر روی آنها حک شده است ، نیز از این قاعده مستثی نیستند . طاقی بلند گلگیرهای عقب همچون خودروهای اشرافی آن روزگار ، قسمتی از چرخ های عقب را استتار کرده است . روکش وینلی نیز سقف و ستون های کناری را در بر میگیرد . پس هیچ شکی نیست که در فرم دهی بدنه برای دستیابی به بهترین معیارهای کارآیی ، طراحی و لوکس گرایی ، بیشترین دقت ممکن صورت پذیرفته است .

 

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

وقتی درFleetWood  را باز کردم با محیطی بسیار لوکس روبرو شدم که اوج شکوه کادیلاک را به رخ می کشد. روکش مشکی چرم طبیعی و چوب های برس خورده ی براق از مرغوب ترین نوع می باشند که هنوز هم بعد از این همه سال طراوت و پایداری خود را حفظ کرده اند . نکته درخور توجه در مورد این خودور اینکه به جز تایرها که در اثر پوسیدگی به علت نگهداری نامناسب در زمان بیش از ۲۳ ساله ی مصادره مجبور به تعویض آن ها شده اند دربقیه موارد تمامی قطعات داخلی ، خارجی و فنی به صورت فابریک و دست نخورده باقی مانده اند . در فضاسازی اتاق ، استراتژی زیبایی در عین سادگی مد نظر قرار گرفته است . داشبورد تخت و ساده با روکش چرم و نواری از چوب زیبا سازی شده است .

 

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

فرمان سه شاخه ی خوش دست و تمام هیدورلیک که از نوع تلسکوپی می باشد با قاب مرکز ی چوبی که نقش شاسی بوق را بازی می کند ، جلوه ای خاص دارد . نشان دهنده ی کیلومتر شماربه صورت خطی تا رقم *۱۶۰ مایل * یا همان * ۲۵۷ کیلومتر* شماره گذاری شده است که برای خودرویی با این جسه و سبک ، اغراق آمیز و به دور از ذهن به نظر می رسد ! اما آنچه بسیار جالب به نظر می رسد ، رقم ثبت شده ی کیلومتر شمار است که تا زمان آزمایش کارکردی کمتر از ۲۶ هزار کیلومتر را برای خودرویی با این قدمت نشان می دهد .

 

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

دو سری نشان دهنده خطی بالای داشبور و زیر صفحه کیلومتر نصب شده است ، که وظیفه ی نمایش آمپرها و هشدار دهنده ها را بر عهده دارند . گیربکس FleetWood  ازنوع سه دنده HYDRAMATIC * *  می باشد که ضریب دنده های بسیار مناسبی دارد . اهرم تعویض دنده به پشت فرمان انتقال پیدا کرده است و همین امر سبب شده صندلی های جلو به صورت یک تکه در آیند که با قرار ندادن کنسول مرکزی ، ظرفیت ۳ سرنشین با فضای مناسب را دارا می باشد . رادیوی فابریک AM/FM  با بلندگوهای استریو و امکان تنظیم و کنترل آن از کابین عقب ، یکی دیگر از نکات لذت بخش داخلیست .

 

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

همانند خودروهای سوپر لوکس امروزی همچون میباخ ۵۷ یک دیواره شیشه ای پشت صندلی های جلو نصب شده است که به صورت اتوماتیک توسط سرنشین عقب کنترل شده و کابین راننده را از کابین لوکس عقب مجرا میکند .

 

تست رانندگی و عکس کادیلاک فرح پهلوی

 

به قسمت تشریفاتی عقب میرویم. فضای پای بیش از یک متری عقب از خصیصه های این کلاس لیموزین است . صندلی های مبل مانند عقب که با کمک کنسول تاشو از یکدیگر مجزا می شوند از لذت بخش ترین بخشهای این کادیلاک است . این مبل های فوق العاده زیبا و مجلل که با روکش مخمل اعلاء پوشیده شده اند ، آسایش و راحتی را در بالاترین سطح به معرض نمایش می گذارد. اما در این بین نباید نقش موءثر سیستم تعلیق که شامل فنرهای مارپیچ ارتجاعی و میله متعادل کننده است را نادیده گرفت .

 




:: موضوعات مرتبط: گزارش تصویری: کادیلاک فرح پهلوی , ,
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تصاویر زشت‌ترین اتومبیل های 2010!
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:7 | بازدید : 641 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

فارس- خودروی هاچ بك‌ "Acura ZDX " كه قیمتی حدود 45 هزار دلار و شكل آن بین خودروی كوچك "Honda Element " و استیشن واگن است، در سال 2010 تنها در ماه گذشته 160 مورد آن در آمریكا فروخته شد و در كل سال 3 هزار نمونه از این خودرو فروخته شده است.

جان مك‌الدری صاحب اتولاین دیلی گفت: شاید فروش كم این خودرو به دلیل قیافه زشتش بوده است و من كسی را نمی‌شناسم كه این خودرو را دوست داشته باشد.

خودروی "Acura ZDX " تنها خودروی زشت سال نبوده است، بلكه خودروی "Honda Accord Crosstour "، خودروی "Scion xB " و خودروی "Nissan Cube " نیز برنده مسابقات زیبایی نشده‌اند و در لیست زشت‌ترین خودروهای سال 2010 قرار گرفته‌اند.

برای انتخاب زشت‌ترین خودروی سال از مشاوره و نظر كارشناسان خودرو از جمله جك فیشر مهندس ارشد خودور برای "گزارش‌گیری فروش "، تونی اسنیدر مدیر توسعه محصول در "NADAGuides " و جان مك‌الدری از "Autoline Daily " استفاده شده است.

كارشناسان با انجام مصاحبه با خریداران خودرو گزارش‌های مختلفی را تهیه كردند و مشتریان می‌گویند كه تنها به دلیل امن بودن خودروهای فورد و جنرال موتور را خریداری می‌كنند و سازندگان این شركت‌ها به زیبایی خودرو اهمیتی نمی‌دهند.

فیشر كارشناس خودرو گفت: نمی‌توان گفت كه خودروی ایمن و امن همیشه خسته‌كننده و كسل‌كننده است بلكه شركت هیوندا توانسته هم ایمنی و هم زیبایی را در خودروهای سونتا و المانترا حفظ كند و این خودروها برای خانواده‌ها بسیار خوب و مناسب هستند.

تصاویر زشت‌ترین اتومبیل های  2010!

تصاویر زشت‌ترین اتومبیل های  2010!

تصاویر زشت‌ترین اتومبیل های  2010!

تصاویر زشت‌ترین اتومبیل های  2010!

تصاویر زشت‌ترین اتومبیل های  2010!



:: موضوعات مرتبط: تصاویر زشت‌ترین اتومبیل های 2010! , ,
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تصاویری زیبا از اتومبیل فراری کالیفرنیا ferrari california
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:7 | بازدید : 379 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

تصاویری زیبا از اتومبیل فراری کالیفرنیا  ferrari california

تصاویری زیبا از اتومبیل فراری کالیفرنیا  ferrari california

تصاویری زیبا از اتومبیل فراری کالیفرنیا  ferrari california


تصاویری زیبا از اتومبیل فراری کالیفرنیا  ferrari california

تصاویری زیبا از اتومبیل فراری کالیفرنیا  ferrari california




:: موضوعات مرتبط: تصاویری زیبا از اتومبیل فراری کالیفرنیا ferrari california , ,
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
عکسهایی با کیفیت بالا از اتومبیل دوج dodge charger
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:6 | بازدید : 720 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

عکسهایی با کیفیت بالا از اتومبیل دوج  dodge charger

عکسهایی با کیفیت بالا از اتومبیل دوج  dodge charger

عکسهایی با کیفیت بالا از اتومبیل دوج  dodge charger

عکسهایی با کیفیت بالا از اتومبیل دوج  dodge charger

عکسهایی با کیفیت بالا از اتومبیل دوج  dodge charger

عکسهایی با کیفیت بالا از اتومبیل دوج  dodge charger

عکسهایی با کیفیت بالا از اتومبیل دوج  dodge charger



:: موضوعات مرتبط: عکسهایی با کیفیت بالا از اتومبیل دوج dodge charger , ,
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
10 عکس جالب و دیدنی از فراری انزو Ferrari Enzo
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:6 | بازدید : 361 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

10 عکس جالب و دیدنی از فراری انزو Ferrari Enzo

10 عکس جالب و دیدنی از فراری انزو Ferrari Enzo

10 عکس جالب و دیدنی از فراری انزو Ferrari Enzo

10 عکس جالب و دیدنی از فراری انزو Ferrari Enzo

10 عکس جالب و دیدنی از فراری انزو Ferrari Enzo

10 عکس جالب و دیدنی از فراری انزو Ferrari Enzo

10 عکس جالب و دیدنی از فراری انزو Ferrari Enzo




:: موضوعات مرتبط: 10 عکس جالب و دیدنی از فراری انزو Ferrari Enzo , ,
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
خودرو تندر ٩٠ دوباره گران شد
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:6 | بازدید : 376 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )
خودرو تندر ٩٠ دوباره گران شد

تندرE۰ پارس خودرو هفته گذشته در حالی در بازار به قیمت ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان فروخته شد كه مدل E۱ آن ۱۴ میلیون و مدل E۲ آن ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت داشت كه نسبت به هفته گذشته افزایش حدود ۳۰۰ هزار تومانی را نشان می دهد. همچنین میانگین قیمت مدل های مختلف این خودرو محصول ایران خودرو تا ۲۰۰ هزار تومان كم تر از محصولات پارس خودرو معامله شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در هفته ای كه گذشت، پژو ۲۰۶ معمولی ۱۴ میلیون، ۲۰۶ صندوق دار مدل V۸ آن ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، مدل V۹ آن ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و مدل V۲۰ این خودرو ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شدند.

 

سمند ال.ایكس بنزینی در بازار ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و مدل دوگانه سوز آن نیز ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

 

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته پژو پارس بنزینی ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی كه پژو پارس دوگانه سوز ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد.

 

پژو۴۰۵ تك سوز ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و مدل دو گانه سوز آن ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.

 

اما روآ سال، ارزان ترین محصول ایران خودرو با موتور دو گانه سوز ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مدل دارای ترمز ضد قفل آن ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

 

ریو نیز در هفته گذشته با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش شد.

 

پراید، پر تیراژترین محصول سایپا همچنان ارزان ترین خودرو بازار است. در هفته قبل پراید ۱۳۲ معمولی ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و مدل دارای كیسه هوا و فرمان هیدرولیك آن ۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان فروخته شد.

 

پراید ۱۱۱ نیز با پایه قیمت ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می شود، در حالی كه مدل دارای ترمز ضد قفل آن ۸ میلیون ۲۵۰ هزار تومان، مدل دارای فرمان هیدرولیك ۸ میلیون ۴۰۰ هزار تومان و مدل۱۱۱ فول نیز ۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

 

همچنین در هفته گذشته سوزوكی گراند ویتارا، محصول ایران خودرو خراسان در مدل دنده ای ۳۹ میلیون و اتوماتیك آن ۴۵ میلیون تومان بود.



:: موضوعات مرتبط: خودرو تندر ٩٠ دوباره گران شد , ,
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تصاویر موتور های کاوازاکی
دو شنبه 30 خرداد 1390 ساعت 16:4 | بازدید : 927 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

تصاویر موتور های کاوازاکی

تصاویر

تصاویر موتور های کاوازاکی

تصاویر موتور های کاوازاکی

تصاویر موتور های کاوازاکی

../upload/group/9/0.327706001293087973_14626155109135216371621920221422519053232166.jpg

../upload/group/9/0.518713001293087974_183618560575010620104520172171792167.jpg

../upload/group/9/0.061742001293087976_795815321814419233242164113562351471420561.jpg

../upload/group/9/0.248190001293087978_3441162752522436471772095234381081731.jpg



:: موضوعات مرتبط: تصاویر موتور های کاوازاکی , ,
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
کاهش قیمت محصولات ایران خودرو(+جدول قیمتهای جدید)
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 12:1 | بازدید : 334 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

با توجه به اعلام خبر كاهش 2 تا 5 درصدی محصولات ایران خودرو توسط مهندس نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، كاهش قیمت كلیه محصولات این شركت اعلام شد.

به گزارش ایکوپرس، در راستای حمایت از طرح هدفمند کردن یارانه ها لیست تغییرات قیمت محصولات گروه صنعتی ایران خودرو اعلام شد.

این در حالی است که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در جمع رسانه های های داخلی و خارجی پیش از این خبر کاهش 2 تا 5 درصدی قیمت محصولات این گروه صنعتی را اعلام کرده بود.

وی اعلام کرده بود که در راستای اجرای طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمند کردن یارانه ها با همت مدیران و کارگران دلسوز، 65 نوع محصول تولیدی این گروه صنعتی با 2 تا 5 درصد کاهش قیمت به بازار عرضه می شود.

با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و آزادسازی قیمت‌ها‌، پیش بینی می شود در بخش های صنعتی میزان بهره وری نسبت به استانداردها و در مقایسه با سایر کشورهای با وضع مشابه افزایش یابد.

كلیه مشتریان محترم ایران خودرو می توانند با مراجعه به نمایندگی های مجاز این شركت نسبت به خرید محصولات این شرکت با قیمت های جدید اقدام نمایند.

گفتنی است لیست کامل قیمت های قبلی و فعلی در ضمائم این خبر در دسترس می باشد.

برای دانلود جدول با فرمت PDF اینجا كلیك كنید



:: موضوعات مرتبط: کاهش قیمت محصولات ایران خودرو(+جدول قیمتهای جدید) , ,
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
گران‌قیمت‌ترین اتومبیل های دنیا + عکس
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:58 | بازدید : 333 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

مجله فوربس در تازه‌ترین گزارش خود به معرفی گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این فهرست به نام خودروهایی اشاره شده كه قرار است سال آینده میلادی نیز روانه بازارهای جهانی شوند.

بازارهای خودروهای گران‌قیمت و بسیار گران‌قیمت در سال جاری میلادی داغ بود؛ به طوری كه بسیاری از تولیدكنندگان خودروهای لوكس از افزایش فروش خود در بازارهای جهانی به ویژه بازارهای نوظهور در سال جاری خبر دادند.

نام 9 خودرو گران‌قیمت جهان به شرح زیر است:

1- بوگاتی ویرون سوپر اسپورت، 2.6 میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین اتومبیل های دنیا + عکس


این خودرو سریع‌ترین خودرو تولید شده در جهان است. سرعت آن از مرز 268 مایل بر ساعت می‌گذرد. سرعت این خودرو در عرض 2.48 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت می‌رسد.


موتور این خودرو از نوع W16 بوده كه هزار و 200 اسب بخار قدرت دارد. مصرف سوخت آن 37.3 لیتر در هر 100 كیلومتر ‌در مسیر شهری و 14.9 لیتر در هر 100 كیلومتر در مسیر اتوبان است.

2- كویینگ‌زگ آگرا، 1.5 میلیون دلار
گران‌قیمت‌ترین اتومبیل های دنیا + عکس

آگرا در زبان سوئدی به معنای عمل كردن است. این خودرو نیز به معنای واقعی خودرویی عمل‌گرا محسوب می‌شود.

بدنه این خودرو از فیبر كربنی و آلومینیوم ساخته شده و شكل ظاهری آن مانند خودرو مفهومی است كه شركت سوئدی كویینگ‌زگ 15 سال پیش آن‌را خلق كرد.

موتور این خودرو از نوع V8 با گنجایش 4.5 لیتری و قدرت 910 اسب بخار است.

سرعت این خودرو در عرض 3.1 ثانیه از صفر تا 100 كیلومتر بر ثانیه می‌رسد. كمتر از 20 دستگاه از این خودرو همه ساله فروخته می‌شود.

3- می‌بك لندالت، 1.405 میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین اتومبیل های دنیا + عکس

حداكثر سرعت این خودرو 287 مایل بر ساعت بوده و قدرت موتور آن نیز به 604 اسب بخار می‌رسد.

موتور این خودرو از نوع 5.9 لیتری توربوشارژ شده V12 است.

مصرف سوخت این خودرو 13.3 لیتر در هر 100 كیلومتر در مسیر اتوبان و 11.1 لیتر در هر 100 كیلومتر در مسیر شهری است كه برای خودرویی در این سبك مصرف سوخت بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

4- پاگانی زوندا سی9، 1.3 میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین اتومبیل های دنیا + عکس

این خودرو دارای موتور شش لیتری V12 مرسدس بنز بوده كه 700 اسب بخار قدرت دارد.

شاسی این خودرو از كربن تیتانیوم ساخته شده است. تنها 40 دستگاه از این خودرو قرار است سال آینده میلادی ساخته شود.

5- اس.اس.سی اولتیمیت آئرو – وی، 750 هزار دلار




سرعت این خودرو در عرض تنها 2.77 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت می‌رسد. حداكثر سرعت این خودرو 273 مایل بر ساعت بوده و موتور آن از نوع V8 با قدرت هزار و 287 اسب بخار است.

6- لبلانك میرابو، 728 هزار دلار



موتور این خودرو از نوع V8 سوپرشارژ شده بود كه قدرت آن به 700 اسب بخار می‌رسد. بدنه این خودرو از فیبر كربنی ساخته شده است.

حداكثر سرعت این خودرو 370 كیلومتر بر ساعت بوده، اما این خودرو قابل استفاده در خیابان‌ها است.

7- فراری SA آپرتا، 520 هزار دلار


این خودرو نوع تغییرپذیری فراری 599 است كه پاییز امسال در پاریس رونمایی شد. موتور این خودرو از نوع V12 661 اسب بخار قدرت دارد.

سرعت این خودرو در 3.5 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت می رسد. تاكنون همه 80 دستگاه خودرو ساخته شده از این مدل فروخته شده است.

8- لامبورگینی مورسیلاگو LP670-4 سوپر ولوك، 455 هزال دلار


موتور این خودرو از نوع V12 بوده كه 670 اسب بخار قدرت دارد. گنجایش موتور این خودرو 6.5 لیتر بوده و سرعت آن در عرض 3.2 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت می‌رسد. حداكثر سرعت این خودرو 212 مایل بر ساعت است.

این خودرو سبك‌تر از مدل‌های قبلی خود بوده و به همین دلیل سرعت آن افزایش یافته است.

9- رولز رویس فانتوم دروپ هد كوپه، 447 هزار دلار


دارای موتور V12 تزریق مستقیم بوده و قدرت موتور آن به 453 اسب بخار می‌رسد. سرعت این خودرو در عرض 5.6 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت می‌رسد.

حداكثر سرعت این خودرو 150 مایل بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو 19.3 لیتر در هر 100 كیلومتر در مسیرهای شهری و 9.4 لیتر در هر 100 كیلومتر در مسیرهای اتوبان است.



:: موضوعات مرتبط: گران‌قیمت‌ترین اتومبیل های دنیا + عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
عکسهای دیدنی از کوچک ترین ماشین عروس دنیا
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:57 | بازدید : 472 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

عکسهای دیدنی از کوچک ترین ماشین عروس دنیا
عکسهای دیدنی از کوچک ترین ماشین عروس دنیا
عکسهای دیدنی از کوچک ترین ماشین عروس دنیا
عکسهای دیدنی از کوچک ترین ماشین عروس دنیا
 
این ماشین سرعتی برابر حداکثر ۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد.



:: موضوعات مرتبط: عکسهای دیدنی از کوچک ترین ماشین عروس دنیا , ,
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
كدام اتومبیل جهت مصرف سوخت بدتر نیست؟
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:56 | بازدید : 291 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

وقتی قرار باشد باك ماشین‌تان را با بنزین لیتری 400 و 700 تومان پر كنید، ترجیح می‌دهید در هر 100 كیلومتر چند لیتر بنزین بسوزانید؟

به گزارش ایسنا، هر چند سطح كیفی همه خودروهای داخلی یكسان نیست، اما در شرایطی فعلی كه مصرف سوخت خودروها به یك شاخص تاثیرگذار در انتخاب خودرو تبدیل شده، شاید لازم باشد اطلاعاتی در مورد این شاخص داشته باشید.

* * پراید در میان ترین‌ها

در میان خودروهای ساخت داخل، انواع پراید علاوه بر این كه پر تیراژ ترین خودروی كشور است، در پایین‌ترین رده كیفی یعنی سطح C+ (حداقل قابل قبول) قرار دارد. این خودرو ارزان‌ترین محصول موجود در بازار كشور هم هست. با این وجود پرایدهای نه‌چندان ایمن، كم مصرف‌ترین خودروهای ایران محسوب می‌شوند. حجم موتور این خودروها 1400 سی.سی است و مصرف سوخت آن‌ها در حدود 6.4 لیتر در بازه تركیبی است كه با میانگین قیمت هفت میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شوند.

رتبه مصرف سوخت این خودرو در حد استاندارد یورو2 بین سطح B تا سطح D متغیر است.

* * كم مصرف‌های با كیفیت‌تر

بعد از پراید، پژو206 مقرون به صرفه‌ترین خودرو از نظر مصرف سوخت است. این خودرو كه معمولا در سطح كیفی A(سطح بسیار خوب) قرار دارد و با حجم موتور 1400 سی.سی در بازه تركیبی 6.5 لیتر بنزین در هر 100 كیلومتر می‌سوزاند، اما قیمت آن بین 14 تا 19 میلیون تومان است و در جدول مصرف سوخت استاندارد یورو2 سطح B را در اختیار دارد.

تندر90 دیگر خودرو حاضر در سطح كیفی A (سطح بسیار خوب) با حجم موتور 1600 سی.سی است كه مصرف آن 6.9 لیتر در هر 100 كیلومتر بوده و خودرو مطلوبی محسوب می‌شود كه رتبه آن در جدول استاندارد یورو2 در سطح B بوده و قیمت آن بسته به مدل آن بین 11 تا 16 میلیون تومان است.

بعد از تندر90، ریو محصول سایپا كه حجم موتور آن 1500 سی.سی است، به زحمت با مصرف 6.96 لیتر در هر 100 كیلومتر در بازه تركیبی شش لیتری‌ها قرار می‌گیرد. سطح كیفی این خودرو A (سطح بسیار خوب) بوده و قیمت آن در حدود 14 میلیون و 500 هزار تومان است و در جدول استاندارد یورو 2 دارای سطح C است.

* * خانواده هفت لیتری‌ها

در میان خودروهای سطح كیفی B (خوب) پژو405 با موتورهای 1600 سی.سی و سمند با موتور1600 سی.سی TU5 قرار داشته كه جزو خودروهای كلاسیك محسوب می‌شوند و تنها 7.15 لیتر در هر 100 كیلومتر می‌سوزانند. پژو 405 را می‌توان 13 تا 14 میلیون تومان و سمند را بین 14 تا 16 میلیون تومان خریداری كرد. این خودروها توانسته‌اند در جدول استاندارد یورو 2 سطح C را به دست آورند.

مگان نیز با موتور 2000 سی.سی از نظر كیفی در سطح A+ (سطح بسیار خوب) قرار داشته و در هر 100 كیلومتر 7.5 لیتر بنزین می‌سوزاند.

سمند با موتور 1800سی.سی EF7 در بازه تركیبی 7.76 لیتر در هر 100 كیلومتر مصرف می‌كند. رتبه این خودرو در استاندارد یورو2 سطح A است.

* * پر مصرف‌ترین‌ها

بعد از سمندهای EF7، خودرو از رده خارج شده زانتیا با حجم موتور 1800 سی.سی، تقریبا 8.15 لیتر بنزین می‌سوزاند و رتبه C را در جدول استاندارد مصرف سوخت یورو2 در اختیار دارد. پژو پارس با همان حجم موتور1800 سی.سی و مصرف 8.43 لیتر در بازه تركیبی، رتبه دوم جدول خودروهای با مصرف هشت لیتر را به خود اختصاص داده است و رتبه آن در جدول استاندارد یورو2 D است. سمند XU7 هم با همین حجم موتور، 8.59 لیتر بنزین می سوزاند و رتبه D را كسب كرده است.

پژو روآ پرمصرف ترین عضو خانواده پژو با موتور 1600 سی.سی، در حدود 8.68 لیتر در هر 100 كیلومتر در بازه تركیبی بنزین می‌سوزاند و قیمت آن در حدود 9 میلیون تومان است.
 



:: موضوعات مرتبط: كدام اتومبیل جهت مصرف سوخت بدتر نیست؟ , ,
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تصاویر خودرو های طلا کاری شده
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:54 | بازدید : 406 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )
رقابت مریم سدس با مرسدس بنز + عکس
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:53 | بازدید : 310 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

 "محمود مجاهد تمیمی" که مخترع و تولید کننده این خودرو است، طی اظهاراتی در این باره گفت: خودرویی که من تولید کرده ام، سریع ترین خودروی جهان است که با برق کار می کند و این خودرو دوست طبیعت است و آلودگی ایجاد نمی کند.

ماشین ساخته وی، دارای ظرفیت برای 4 مسافر ، شامل راننده ، و 3 نفر در صندلی های جلو و عقب خودرو است.

این خودروی برقی 1.25 متر عرض ، 2.5 متر طول دارد و می تواند با سرعت 136 کیلومتر سرعت حرکت کند که البته در اصلاحات بعدی بیشتر نیز خواهد شد.

گفتنی است، این خودروی رقیب مرسدس بنز! هفته گذشته در نمایشگاه "فلسطین 2010" که در رام الله در کرانه باختری برپا شده بود، رونمایی و عرضه شد.

شایاین ذکر است، کمپانی مرسدس بنز در سال 2009 خودوروی الکتریکی را رونمایی کرد که می تواند از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در کمتر از 11 ثانیه سرعت گرفته و با سرعت بالای 150 کیلومتر در ساعت (93.75 مایل در ساعت) حرکت کند.
 



:: موضوعات مرتبط: رقابت مریم سدس با مرسدس بنز + عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تصاویر اتومبیل سه چرخ آینده ! phase 2.0
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:52 | بازدید : 408 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

خودروی سه چرخ آینده
 
تصاویر  اتومبیل  سه چرخ آینده ! phase 2.0
 
تصاویر  اتومبیل  سه چرخ آینده ! phase 2.0
 
تصاویر  اتومبیل  سه چرخ آینده ! phase 2.0
 
تصاویر  اتومبیل  سه چرخ آینده ! phase 2.0
 
تصاویر  اتومبیل  سه چرخ آینده ! phase 2.0



:: موضوعات مرتبط: تصاویر اتومبیل سه چرخ آینده ! phase 2.0 , ,
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
رانندگی با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت ! + عکس
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:51 | بازدید : 272 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

خودرویی که گفته می‌شود 1000 مایل در ساعت سرعت دارد، رکورد سرعت حرکت روی زمین را خواهد شکست.

به گزارش شبکه ایران به نقل از لایو ساینس، تولیدکنندگان انگلیسی این خودرو می‌گویند خودرو فوق که تا سال 2012 عرضه خواهد شد، 1000 مایل در ساعت ( یک هزار و 609 کیلومتر در ساعت) سرعت دارد.

http://www.taknaz.ir/news_cats_240.html

این اتومبیل "Bloodhound SSC" نام دارد و ساخت قسمت عقب آن تا ماه ژانویه سال آینده آغاز خواهد شد.

ریچارد نوبل رئیس این پروژه در این‌‌باره می‌گوید: کمپانی‌هایی از سراسر جهان خواستار حمایت از ساخت این خودرو هستند. تعداد افرادی که می‌خواهند از این پروژه حمایت مالی داشته باشند، بیش از ظرفیتی است که ما در اختیار داریم.

این خودرو برای ثبت نام خود در صدر فهرست سریع‌ترین خودروهای جهان، باید رکورد موجود که 763 مایل بر ساعت بوده و در سال 1997 به ثبت رسیده را بشکند.

هنگامی که این خودور ساخته و آماده حرکت شود، در بستر رودخانه‌ای خشک‌شده در آفریقای جنوبی آزمایش خواهد شد.

گفتنی است، موتور Bloodhound SSC از تلفیقی از موتورهای جت و موتور تقویت‌کننده موشک تشکیل شده و هنگام روشن شدن موتور، شتاب دهنده‌ای با القای شتاب به موتور جت سرعت آن را تا 350 مایل بر ساعت افزایش داده و سپس موتور تقویت کننده موشک فعال خواهد شد.
 
 



:: موضوعات مرتبط: رانندگی با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت ! + عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
به کجا چنین شتابان (عکس)
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:50 | بازدید : 428 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )






:: موضوعات مرتبط: به کجا چنین شتابان (عکس) , ,
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
اتومبیل هیدروژنی جدید به نام اوریون هم وارد بازار شد برین بخرین!!!
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:49 | بازدید : 357 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

به نظر شما این واقعا میتونه ماشین باشه؟ یا بیشتر شبیه یه قوطی میمونه؟؟؟

../upload/12/0.644424001290542905_Ozone20Hydrogen20Powered20Car201.jpg

این ماشین مربوط به مسابقه ای میشه که شرکت پژو برای ساخت ماشین های هیدروژنی نسل آینده برگزار کرده، و طراحان این اتومبیل نام اوریون رو براش انتخاب کردند.  دو چرخ بزرگ که در دو طرف ماشین قرار دارند توسط دو موتور جداگانه حرکت میکنند و کنترل ماشین به کمک یه جوی استیک انجام میشود.
این هم عکس اوریون در حالتی که درهاش بسته میشه:

../upload/12/0.293118001290542906_Ozone20Hydrogen20Powered20Car202.jpg



:: موضوعات مرتبط: اتومبیل هیدروژنی جدید به نام اوریون هم وارد بازار شد برین بخرین!!! , ,
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
مرسدس بنز در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس ( تصویری)
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:48 | بازدید : 467 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

مرسدس بنز بمب خود را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس منفجر كرد!

این شركت آلمانی در نمایشگاه امسال خودروی لس‌آنجلس از مدل مفهومی خود با نام BIOME رونمایی كرد كه دارای ظاهری بسیار چشمگیر است.

این خودرو در كارلسبد، استدیوی طراحی پیشرفته مرسدس بنز در كالیفرنیا طراحی شده است.

مرسدس بنز قصد داشته با طراحی این خودرو پنجره‌ای تازه‌ای را به سمت صنعت خودروسازی آینده باز كند و ایده‌هایی متفاوتی را در زمینه رانندگی آسوده‌تر و حمل‌ونقل سبز مطرح كند.

به گفته هوبرت لی، رییس استودیوی كارلسبد این خودروی مفهومی در فضایی ارگانیك مانند دانه‌ای در گلخانه رشد می‌كند.

تنها آلایندگی این خودرو در مسیرهای جاده‌ای اكسیژن بوده و در ساخت آن نیز از مواد كامپوزیت استفاده شده است.

این خودرو ظرفیت حمل چهار سرنشین را داشته و طول این خودرو كوچكتر از كلاس C مرسدس بنز و پهن‌تر از مرسدس بنز GL است.

این خودرو همچنین دارای بدنه‌ای از بیوفیبر بوده كه باعث شده وزن خودرو پایین بماند. وزن این خودرو 875.5 پوند معادل كمی بیش از 397 كیلوگرم است.

 www.taknaz.ir سایت تکناز

www.taknaz.ir سایت تکناز


www.taknaz.ir سایت تکناز

www.taknaz.ir

www.taknaz.ir سایت تکناز

www.taknaz.ir سایت تکناز



www.taknaz.ir سایت تکناز


www.taknaz.ir سایت تکناز


www.taknaz.ir سایت تکناز

www.taknaz.ir سایت تکناز

 



:: موضوعات مرتبط: مرسدس بنز در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس ( تصویری) , ,
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
لذت رانندگی با اتومبیل مزدا 2 مدل‌ ‌2011 + عکس
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:48 | بازدید : 457 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

خریداران و علاقه‌مندان به این خودرو می‌توانند نمونه‌ 5 در یا مدل 3 در این خودرو را جهت خرید انتخاب كنند. این خودرو می‌تواند رقیب سرسختی برای هوندا Fit باشد كه از 15650 دلار تا 17120 دلار قیمت‌گذاری شده است.

جام جم آنلاین: ‌خودروی كوچك، زیبا و مسافرتی مزدا 2 آگوست امسال در نمایشگاه اتومبیل نیویورك در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودروی هاچ بك 4 در آماده است تا بازار خودروهای آمریكا را به تسخیر خود درآورد. این خودروی جدید ژاپنی در جولای 2011 شروع به بازاریابی در ایالات متحده می‌كند.

قیمت پایه‌ای این خودرو از 14730 دلار برای مدل اسپرت شروع شده و تا 16185 دلار كه قیمت مزدا 2 مسافرتی با تمامی متعلقات شامل كروز كنترل (كنترل عملكرد موتور برای به دست آوردن بیشترین راندمان قدرت و مصرف سوخت) و سیستم استریو با 6 اسپیكر است، ادامه می‌یابد.

برای رقابت با این خودرو اتومبیل‌هایی مانند فورد فیستا هاچ بك با قیمت 15795 دلار، ارزان‌ترین خودروی شركت هوندا یعنی هوندا Fit با قیمت 15650 دلار و نیسان ورسا با قیمتی معادل 14270 دلار به بازار عرضه خواهند شد.

شركت مزدا موتور امكان انتخاب‌های دیگری هم ارائه كرده است. گران‌ترین مدل مزدا 2 با گیربكس اتوماتیك و 4 در با قیمت پایه‌ای معادل 800 دلار بیشتر از مدل مزدا 2 مسافرتی هاچ بك دستی عرضه می‌شود.

مزدا 2 مسافرتی در اروپا از سال 2007 و در نمایشگاه اتومبیل ژنوا معرفی شد.

خودرویی كه قرار است در بازارهای آمریكا به فروش برسد، دارای موتور 1.5 لیتری، 16 سوپاپ با قدرت موتور 100 اسب بخار است.

خریداران و علاقه‌مندان به این خودرو می‌توانند نمونه‌ 5 در یا مدل 3 در این خودرو را جهت خرید انتخاب كنند. این خودرو می‌تواند رقیب سرسختی برای هوندا Fit باشد كه از 15650 دلار تا 17120 دلار قیمت‌گذاری شده است.

هوندا Fit قدرتمندتر از مزدا 2 بوده، اما وزن آن حدود 90 كیلوگرم بیشتر از مزدا 2 است. این در حالی است كه كارایی 2 اتومبیل در بسیاری از موارد تقریبا نزدیك به هم است.‌ مزدا 2 حدود 21.9 اینچ كوچك‌تر از مزدا 3 پنج در است. چرخ‌های 15 اینچی آن نیز این وجه تمایز را كامل می‌كند.‌

چراغ‌های جلوی بزرگ و جلو پنجره‌ای اتومبیل كه حالت خندان به آن بخشیده است، از دیگر مشخصات اتومبیل است. شتاب صفر تا صد اتومبیل 10.2 ثانیه (در مدل 4 دنده اتوماتیك)‌ و 9.1 ثانیه در مدل دستی است.
 



:: موضوعات مرتبط: لذت رانندگی با اتومبیل مزدا 2 مدل‌ ‌2011 + عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تصاویر زیبا از جدیدترین اتومبیل بی ام و سری 6
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:46 | بازدید : 350 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )



:: موضوعات مرتبط: تصاویر زیبا از جدیدترین اتومبیل بی ام و سری 6 , ,
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
حالا بیاید چند تا یک چیز فوق العاده ببینید؟
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:45 | بازدید : 340 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

 

 

یک طراح انگلیسی خوش‌ذوق خودرویی طراحی کرده که هیچ مانعی نمی‌تواند مانع از حرکت آن شود. خودروی هالو می‌تواند به هواپیما، هلی‌کوپتر و قایق نیز تبدیل شود و به سادگی به بیشترین سرعت‌های ممکن دست یابد.
طراحان تاکنون خودروهایی طراحی و ساخته‌اند که به قایق، هواپیما و حتی هلی‌کوپتر هم تبدیل می‌شوند؛ به این ترتیب چرا نتوان خودرویی ساخت که بتواند به همه این وسایل تبدیل شود؟
به گزارش گیزمگ، همین سوال، فیلیپ پالی انگلیسی را به فکر طراحی خودروی مفهومی هالو انداخت. اما قبل از آنکه نگاه دقیق‌تری به این خودرو داشته باشید، بدانید که این خودرو مفهومی جداشونده دارای قسمتی مرکزی است که بدون تغییر باقی می‌ماند و قسمت‌های دیگر به دور آن می‌چرخند. این بخش مرکزی به سادگی به وصله‌ها و ابزارهای دیگر متصل می‌شود که به نوبه خود، ایده‌ای منحصربه‌فرد و فوق‌العاده است.
این خودرو که دارای چهار صندلی است، از موتوری ترکیبی بهره می‌برد و می‌تواند به حداکثر سرعت 500 کیلومتر در ساعت برسد و تا 1127 کیلومتر نیاز به سوخت‌گیری نداشته باشد.

 

 
شتاب این خودرو بسیار بالاست، به طوری که رسیدن از سرعت صفر به 100 کیلومتربرساعت آن فقط 2.3 ثانیه به طول می‌انجامد.
در صورتی که وصله هالو 120 متصل شود، خودرو به یک هواپیمای جت تبدیل خواهد شد.
 
 
هالو 120 دارای دو موتور توربوفن Pratt and Whitney TF30-P-100 است که هر کدام نیروی پیشران 76.9 کیلونیوتن را تولید می‌کنند.
زمانی که این هواپیما در حالت پس‌سوز قرار بگیرد، قدرت رانش موتورها به 112 کیلونیوتن می‌رسد. هواپیمای هالو می‌تواند به حداکثر سرعت 2 ماخ (2 برابر سرعت صوت یا حدود 700 متر بر ثانیه)، برد 6هزار و 756 کیلومتر و بیشترین ارتفاع پروازی 66هزار پا (20هزار متری) دست پیدا کند.
 
البته در روزهایی که صاحبان میلیاردر این خودرو عجله نداشته باشند، می‌توانند به سراغ وصله هالو 46 بروند و خودروی خود را به هلی‌کوپتر تبدیل کنند. دو صندلی جلوی این خودر در آن زمان جایگاه خلبانان خواهد بود و در این حال مسافران می‌توانند به سادگی در عقب هلی‌کوپتر نشسته و از پرواز لذت ببرند.
 
 
 
در این حالت این هلی‌کوپتر می‌تواند به سرعت 185 نات، برد 833 کیلومتر و بیشترین ارتفاع پروازی 4هزار و 572 متری برسد.
 

در نهایت زمانی که شما بخواهید از روی آب عبور کنید باید به سراغ وصله هالو 22 بروید. در این حالت دو موج‌شکن مخصوص این اطمینان را می‌دهند که قایق شما هیچ‌گاه در حین حرکت دچار مشکل نخواهد شد.
طراحی خاص این قایق ما را به یاد قایق مفهومی و لوکس Strand Craft 122 می‌اندازد. بیشترین سرعت آن بین 55 تا 66 نات و برد قایق تا 2222 کیلومتر پیش‌بینی شده است.
 
 
پالی در این باره می‌گوید: «طراحی این خودرو با هدف گسترش مرزها برای کارخانه‌های خودروسازی است تا محدودیت‌ها در این زمینه کم‌رنگ‌تر شود. در طول دهه آینده تمایل برای ساخت این گونه خودروها افزایش پیدا خواهد کرد. در حالی که زیرساختارهای راه‌های جهانی محدودیت‌های زیادی در آینده خواهند داشت رقابت در عرصه هوایی بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت»



:: موضوعات مرتبط: حالا بیاید چند تا یک چیز فوق العاده ببینید؟ , ,
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13